14 неща, които трябва да направите в обедната си почивка


Мария Генчева | сеп 18, 2012 | Коментари 0 Как прекарвате обедната си почивка? Отивате ли всеки път до ресторанта за топла храна или хапвате набързо сандвич? Или пък изобщо я пропускате, защото сте твърде заети?Основен проблем в последно време е, че повечето хора свеждат обедната си почивка до 10 минути или изобщо не вземат […]

Как прекарвате обедната си ? Отивате ли всеки път до ресторанта за топла храна или хапвате набързо сандвич? Или пък изобщо я пропускате, защото сте твърде заети?
Основен проблем в последно време е, че повечето хора свеждат обедната си почивка до 10 минути или изобщо не вземат такава, посочва сп. “Форбс”. Тя обаче е важен елемент от ежедневието и работния ден и трябва да й обръщаме повече внимание, обясняват специалисти. Списанието публикува списък от 14 неща, които задължително да правим в обедната си почивка, за да е по-успешна работата ни.
Планирайте я. Не си пропилявайте времето, само защото е свободно. За да бъде по-ползотворна, планирайте какво ще правите през нея. Помислете и какво имате да вършите непосредствено след нея. Например може да не е удачно веднага след почивката да си насрочите важно събрание или телефонен разговор, защото ще сте се откъснали от работата и може да не сте много концентрирани. А и не е добра идея да приключите обяда набързо, за да се върнете навреме и да се подготвите.
Починете си наистина. Няколко минути почивка на бюрото, колкото да изядете един сандвич, не се брои. Откъснете се от работа, не си проверявайте имейла, не си носете книжата и не говорете за работа по време на обяда.
Махнете се от бюрото или работното си място. И без това е вредно да се седи на едно място прекалено дълго време, така че поне се разходете до друга стая, ако ще обядвате в същата сграда. Най-добре излезте на  свеж въздух и се разходете навън.
Яжте. Не се лишавайте от храна в името на работата си. Ако гладувате, после няма да можете да се концентрирате, а ако получите и главоболие в 4 следобед или сте замаяни, няма да свършите нищо.
Наслаждавайте се на храната. Обядът трябва да е и удоволствие, а не просто засищане. Ако имате любими места, старайте се да ги посещавате поне веднъж седмично.
Свършете това, което не можете сутрин и вечер. Например посещението до пощата или банката трябва да стане в работно време. Затова се погрижете за личните неща, които не можете да свършите през останалото време. Но все пак не прекалявайте със задачите, защото това е време за почивка.
Запознайте се с нови хора. В големите компании има хиляди служители, с които се разминавате ежедневно, но не познавате. Обедната  почивка е добро време да се запознаете с някои от тях.
Обърнете внимание и на старите приятели. Ако имате приятел, който работи наблизо, обядвайте заедно от време на време.
Погрижете се за работата във ваше отсъствие. Хората, с които работите, трябва да знаят кога ще се върнете и как да се свържат с вас  при спешен случай. Така няма да се налага да си проверявате имейла постоянно по време на обяда.
Правете нещо тонизиращо. Разходете се навън, посетете фитнеса или медитирайте. Направете нещо, което ще ви накара да се чувствате по-добре.
Следете бранша. Дори да не си търсите нова работа, трябва да знаете какво се случва във вашия бранш.
Пазете се от рутината. Може би ходите в една и съща пицария всеки ден и обядвате с едни и същи колеги. Или пък през цялото свободно време водите лични телефонни разговори. Старайте се да разнообразявате това, комбинирайте различни дейности.
Избягвайте екраните. Стойте далеч от смартфона, таблета или компютъра. Оставете очите си да си починат.
Почивката не трябва да е твърде кратка или твърде дълга. Ако имате един час за обяд, използвайте го. Може да не е възможно всеки ден, но когато можете, прекарайте всичките 60 минути навън в почивка. Все пак, ако всички останали съкращават обяда си, не прекалявайте с времето навън. Не вземайте много чести почивки, защото това също се забелязва.

Публикувано в : Бизнес новиниИнтересно

Тагове:


Отбелязано с:  

Коментирай