„Фолксваген Голф“ отнесе конкуренцията за автомобил на годината в Европа – Дневник


„Фолксваген Голф“ спечели безапелационно тазгодишното издание на конкурса „Автомобил на годината“ за Европа“ с преднина от 212 точки пред втория – „Тойота GT86/“Субару BRZ“. Третата позиция е за „Волво“ V40, което изостана само с три точки от японското дуо. В класирането следват „Форд В-Мах“, „Мерцедес А-класа“, „Рено Клио“, „Пежо 208“ и „Хюндай i30“. Тази година за титлата […]

„Фолксваген Голф“ спечели безапелационно тазгодишното издание на конкурса „Автомобил на годината“ за Европа“ с преднина от 212 точки пред втория – „Тойота GT86/“Субару BRZ“. Третата позиция е за „Волво“ V40, което изостана само с три точки от японското дуо.

В класирането следват „Форд В-Мах“, „Мерцедес А-класа“, „Рено Клио“, „Пежо 208“ и „Хюндай i30“. Тази година за титлата „Автомобил на годината“ за Европа претендираха 34 модела, стана ясно през октомври. Сред тях „Тойота“ имаше четири претендента, а „Субару“ – три. За втора поредна година победителят беше обявен ден преди първия от двата пресдни на автосалона в Женева.

Преди да гласуват, членовете на журито ще тестват всички модели на специално подготвена писта. Основните критерии при избора са иновации, качество, съотношение цена/качества и дизайн.

В 50-тото юбилейно издание на конкурса се наруши практиката от последните две години да печели електромобил, като сред финалистите дори нямаше такъв. През 2010 г. автомобил на годината в Европа стана електромобилът „Нисан Лийф“, а през тази триумфира електромобилът с разширен обхват „Опел Ампера/“Шевролет Волт“. Тази година сред претендентите нямаше електромобил, но присъстваха два зареждащи се от контакта хибрида – „Тойта Приус Плъгин“ и „Волво V40 Плъгин“. Те обаче не събраха достатъчно гласове, за да стигнат до финала.

Конкурсът „Автомобил на годината“ води началото си от 1964 г. В момента класирането се определя от гласовете на 59 пишещи за автомобили журналисти от 23 европейски страни.


автомобил – Google News

Коментирай