Nissan ще пусне автомобил, струващ 3000 долара – Капитал


[AP] Още по темата „Пещерата“ – виртуалната работилница за колите на бъдещето от Дневник,29 сеп 2012 Най-голямото автомобилно изложение отваря врати в Париж Над 100 са световните и европейските премиери на автосалона 26 сеп 2012 Японски автомобилни компании свиват производството си в Китай Toyota и Nissan предприемат мерките заради напрежението в двустраннните отношения 26 сеп […]

[AP]

Още по темата

Най-голямото автомобилно изложение отваря врати в Париж

Над 100 са световните и европейските премиери на автосалона

26 сеп 2012

Японски автомобилни компании свиват производството си в Китай

Toyota и Nissan предприемат мерките заради напрежението в двустраннните отношения

26 сеп 2012

Nissan изтегля 51 хил. автомобила заради дефект във волана

Дефектът е бил открит в джиповете Qashqai и микробусите NV200, сглобени тази година

14 сеп 2012

Toyota с най-голяма печалба от 4 години

Добрите резултати са заради повишеното търсене в САЩ, където продажбите са се увеличили с 28% през първото полугодие

4 авг 2012

Nissan прехвърля част от производството на Infiniti в Китай

Целта е да бъде спечелен по-голям дял от разрастващия се местен пазар

28 май 2012

Седми месец на спад на продажбите на нови коли в Европа

През април понижението е било 6.9% на годишна база

16 май 2012

Renault-Nissan ще придобие 74.5% от производителя на „Лада“

През следващите две години френско-японският автомобилен алианс ще инвестира 750 млн. долара в „АвтоВАЗ“

3 май 2012

Технологичните иновации – новото оръжие на развиващите се страни

Развиващите се пазари вече осигуряват над 40% от световния брутен вътрешен продукт и 37% от преките чуждестранни инвестиции

27 дек 2011

Nissan планира възраждане на легендарната си марка Datsun от ерата на The Beatles. Но това, с което иска да изненада феновете си всъщност, е цената и това че предлагането ще бъде съсредоточено, изцяло към развиващите се пазари пише Wall Street Journal.

Datsun за 3000 долара

Японската автомобилостроителна компания се надява да допринесе за достигането на нови дъна при ценообразуването за индустрията. Тя планира най-евтиният й Datsun да е в диапазона 3000-5000 долара, което е с почти една трета под цената на най-евтиния автомобил на Nissan. Към момента това е компактният Tsuru, струващ 8000 долара и продаван в Мексико.

Според проекта на компанията ще се разработят шест модела Datsun, които да се предлагат от началото на 2014 г. Ценовият диапазон ще е по-нисък от всичко, което има на пазара, с изключение на няколко малки производители на автомобили в Китай и Индия, специализирани в производството на мини автомобили.

Главният изпълнителен директор на Nissan, Карлос Госн описва новия Datsun като един от „ускорителите на растежа“ за компанията и ключово оръжие в плана за завземане на пазарен дял в глобален мащаб. Целта е пазарният дял на компанията да нарасне от сегашните 6% до 8% през 2016 г.

За да постигне това, японският производител на автомобили планира да увеличи продажбите си в развиващите се икономики, които се очаква да достигнат 60% от всички продажби на автомобилната индустрия през следващите пет години, спрямо 43% днес. Госн твърди, че Nissan ще завземе между 1/3 и 1/2 от хората, които си купуват кола за първи път в развиващите се страни с новата концепция за Datsun.

Съмнения не липсват

Вътре в компанията, обаче някои от мениджърите са притеснени, че кампанията отклонява оскъдните ресурси, необходими за засилване на вече утвърдени продукти на вече разработени пазари. Nissan не е оповестила никакви цифри, но според анализаторите начинанието ще струва около 1 млрд. долара. И докато сред анализаторите съмняващите са малко засега, то японските конкуренти на компанията въобще не са убедени, че съществува достатъчно търсене, за такива превозни средства в развиващия се свят.

„Голяма грешка е да се мисли, че концепцията за създаването и продажбата на евтин автомобил за развиващите се пазари ще бъде успешна“, каза Юкиташи Фуно, изпълнителен вицепрезидент на Toyota, отговарящ за развиващите се пазари, на които неговата компания е заложила сериозно на компактните коли и пикапите в диапазона 8000 – 10 000 долара. „Хората искат кола, с която те и техните семейства да могат да се гордеят“, добавя той.

Възраждането на Datsun

Datsun е хит в САЩ през 80-те години на миналия век, като през 1981 г. е втората най-популярна чужда марка там, с продадени 580 000  автомобила. Японските мениджъри обаче решават да загърбят бранда Datsun и да го заменят с Nissan, за да обединят корпоративната идентичност. Ход, който причини голямо объркване сред дилъри и купувачи и доведе до сериозен спад в продажбите на Nissan и все още се смята за едно от най-лошите маркетингови решения в историята на автомобилостроенето.

Сега 58-годишният Карлос Госн, който дойде в Nissan преди 13 години, за да спаси компанията, е решил да заложи репутацията си на тази марка. Роден в Бразилия и израснал в Ливан, той се опитва да обясни как в слабо развитите страни притежанието на собствена кола е повече мечта, отколкото реалност. В Индия например само 38 души от 1000 имат собствен автомобил. За сравнение – в САЩ личен автомобил имат 808 от всеки 1000 души.

А на конкурентите му, които го критикуват, той обеща да пусне автомобил, който ще бъде „модерен и свеж“, защото купувачите от развиващите се страни искат автомобил, „който да ги кара да се чувстват добре и да е в техните възможности“.
 
„Това е амбициозна, но и необходима стъпка за големите играчи в индустрията“, каза Ралф Калмбах, анализатор в консултантската компания Roland Berger в Мюнхен. Наистина, Volkswagen наскоро обяви, че компанията търси възможности за влизане в сегмента на евтините автомобили, но все още не е взето окончателно решение. „Няма начин в ниския ценови клас да не се намесят и големите производители на автомобили. Този пазар расте прекалено бързо“, добави Калмбах.


автомобил – Google News

Отбелязано с:  

Коментирай