Мария Генчева | юли 26, 2012 | Коментари 0 Американският застрахователен гигант AIG, който бе спасен от правителството по време на кризата през 2008 г., сега се опитва да си възстанови добрия имидж и доверието на американците, предаде АП. В четвърттък компанията публикува няколко рекламни видеоклипа в YouTube, в които твърди, че е горда да […]
Мария Генчева | юли 26, 2012 | Коментари 0
Американският застрахователен гигант AIG, който бе спасен от правителството по време на кризата през 2008 г., сега се опитва да си възстанови добрия имидж и доверието на американците, предаде АП.
В четвърттък компанията публикува няколко рекламни видеоклипа в YouTube, в които твърди, че е горда да е американска корпорация. Те показват пътя на AIG от кризата досега и възстановяването на компанията, която изглеждаше потънала завинаги. С графики и картинки, както и с коментари на свои служители, AIG ще се опитва да убеди американците, че не е предишната алчна и лекомислена компания, какъвто имидж й бе създаден по време на финансовата криза.
Това вероятно няма да е лесно, но не е невъзможно като се има предвид развитието на компанията през последните няколко години. Първо AIG стана компанията, получила най-голяма спасителна помощ от правителството – 182,5 милиарда долара. Тя си спечели репутация на алчна и безразсъдна копорация, която поема огромни рискове на Уолстрийт. AIG се срина, след като се оказа, че е продавала застраховки за сложни активи, базирани на ипотеки, които след ипотечната криза не е имала възможност да плати.
Компанията обаче върви нагоре, след като на върха й през 2009 г. застана Робът Бенмош, бивш шеф на Metlife. Той успя да продаде големи части от компанията, да събере пари и да започне да връща задълженията й. Бенмош допринесе и за възстановяването на застрахователния й бизнес. В последните две години AIG отбелязва печалба, изплатила е заема си към федералното правителство и е изкупила голяма част от национализираните през 2008 г. дялове. В момента правителството притежава 60 % от компанията, в сравнение с 92 % в началото. Правителството пък от своя страна продаде акциите си на печалба.
Затова и AIG в момента твърди, че заслужава по-добро отношение и се опитва да върне предишната си репутация и клиенти. „Благодарим ти, Америка. Горди сме, че изпълняваме обещанието си да стоим до теб“, се казва в рекламните видеоклипове.
Публикувано в : Застраховане • Застрахователни новини