„Фолксваген” се превежда буквално като „Колата на народа” и началото на германската компания идва от стремежа на нацистите да мобилизират масите. Днес обаче повечето от печалбите на компанията идват от луксозни автомобили, посочва Блумбърг. С покупката на „Порше” през август т.г. „Фолксваген” вече контролира завиден дял от световните луксозни марки автомобили, като „Ауди”, „Ламборгини”, „Бентли” […]
„Фолксваген” се превежда буквално като „Колата на народа” и началото на германската компания идва от стремежа на нацистите да мобилизират масите. Днес обаче повечето от печалбите на компанията идват от луксозни автомобили, посочва Блумбърг.
С покупката на „Порше” през август т.г. „Фолксваген” вече контролира завиден дял от световните луксозни марки автомобили, като „Ауди”, „Ламборгини”, „Бентли” и „Бугати”. Общо 54 % от приходите на компанията идват от продажби на луксозните й марки. В каталога са бижутата на автомобилната индустрия – от малкото „Ауди А1” за 16 400 евро, до „Ламборгини Авентадор” за 313 000 евро. И разбира се, „Бугати Вейрон Витес” за 1,69 милиона евро.
„Финансовите резултати показват, че стратегията за производство на необикновени коли е била правилна”, каза наскоро шефът на „Фолксваген” Мартин Винтеркорн.
Идна от целите на тази стратегия е да донесе достатъчно приходи, с които да финансира инвестиции за 62,4 милиарда евро, свързани с разработка на автомобили и модернизиране и разширяване на заводи в следващите 5 години. Целта е „Фолксваген” да задмине по печалби конкурентите си „Тойота” и „Дженерал Мотърс” до 2018 година.
Основно оръжие в тази битка ще са именно луксозните автомобили. В момента „Фолксваген” продава повече такива коли и от двете конкурентни компании. Луксозните марки се очаква да превърнат компанията в огромна машина за печалби. Традиционно скъпите продукти преживяват по-лесно кризи и пазарни сътресения, отколкото масовите, тъй като богаташите рядко си свиват разходите по време на криза.
С присъединяването на продуктите на „Порше”, маржът на печалба от луксозните марки се очаква да достигне почти 13 %, от 11,4 % през първата половина на тази година. За сравнение, от масовите марки печалбата е около 4,2 %. С „Порше” оперативната печалба на цялата компания за второто тримесечие би достигнала 7,6 На „Тойота” е 6,4 %, а на „Дженеръл мотърс” – 4,8 %.
На предстоящото автомобилно изложение в Париж тази седмица „Фолксваген” ще покаже и нови бижута от колекцията си. Там ще са изложени ново „Порше 911” и нови разновидности на „Ауди А3”.
Експанзията в областта на луксозните марки се очаква да увеличи продажбите на компанията с 16 % до 1,76 милиона коли до 2015 година. За сравнение, конкуренцията продава в пъти по-малко возила. От „Кадилак” ще бъдат продадени 326 000 коли, а от „Лексус” – 605 000.
За следващата година „Фолксваген” подготвя нова колекция от суперавтомобили. В подразделението „Порше” най-скъпата кола ще е „Порше 918 Спайдър” да 845 000 долара. Джипът „Макан” ще излезе през 2014 година, а „Порше” разработва още спортен автомобил за 250 000 долара и по-малка версия на модела „Панамера”.
„Бентли” пък прави джип, който ще струва около 180 000 евро. „Ламборгини” също разработва модел за джип.
Въпреки доходоносните луксозни коли, „Фолксваген” няма намерение да изостави „народния” сегмент. След пускането на модела „Ъп” миналата година, този месец бе представено седмо поколение на хечбека „Голф”.
Най-голямото предизвикателство за компанията в бъдеще се очаква да бъде огромното разнообразие от марки. В каталога на компанията са още производителите на камиони „Скания” и MAN и производителя на мотоциклети „Дукати”. „Най-сложното нещо във „Фолксваген” са всичките му марки и това е предизвикателство за мениджмънта. То може да се окаже проблем в бъдеще”, коментира анализаторът от Франкфурт Юрген Пипер.