За поредна година технологичните компании окупират класацията за най-скъпи брандове в света. Анализаторската компания Interbrand публикува своята годишна класация за най-добрите и скъпи брандове, съобщи онлайн изданието CNET. Лидер за пореден път е Apple.
Според Interbrand, Apple увеличава стойността на бранда си с 5% въпреки трудностите, които изпитва през годината. Apple се бори със спадащи продажби на iPhone и имаше голям спор с американското правителство през пролетта. Въпреки това за сега запазва първото място.
Apple патентова хартиена торба
На втора позиция в класацията е Google. Стойността на нейния бранд се е повишила с 11%. Освен това Google и Apple държат първите две места на класацията вече 4 години подред.
На трето място е Coca-Cola. Това е и единствената компания в първите 10 места на класацията, която няма нищо общо с технологиите. На четвърто място е Microsoft, следвана от Toyota, IBM и Samsung. Осмата позиция е за Amazon, следвана от Mercedes-Benz и General Electric.
Google атакува iPhone със собствен смартфон
Общо шест от 10-те най-скъпи бранда в света са на ИТ гиганти. Технологичните компании водят и в класацията на най-бързо растящите брандове. Лидер е Facebook с 48% повишение на бранда си, следвана от Amazon, чийто ръст е 33%. LEGO отчита 25% ръст, а Adobe – 21%.
Цялата класация включва общо 100 компании. От тях 29 са на автомобилната и технологична индустрии, които имат най-много представители в класацията. Секторът с най-добър общ ръст обаче е търговията, следван от спортните и луксозни стоки.