Търсите бърз автомобил, но в същото време не искате да влагате много пари, а и държите на функционалността? Тези изисквания покриват така наречените горещи хечбеци. Те са особено популярни в Европа именно защото за подходящи за ежедневно ползване, не струват скъпо и могат да скрият шапката на много по-скъпи и мощни коли. Един от най-изявените […]
Търсите бърз автомобил, но в същото време не искате да влагате много пари, а и държите на функционалността? Тези изисквания покриват така наречените горещи хечбеци. Те са особено популярни в Европа именно защото за подходящи за ежедневно ползване, не струват скъпо и могат да скрият шапката на много по-скъпи и мощни коли.
Един от най-изявените такива автомобили, при които основни черти са мощния турбо-двигател, задвижването към предните колела и функционалната форма на купето – хечбек, е Renault Megane RS.
Френския спортен автомобил дръпна с една дължина пред своите конкуренти, след като премина през Северната дъга на пистата Нюргбургринг за 8 минути и 8 секунди, с което се превърна в „Най-бързия автомобил с предно предаване“.
През тази година Renault Megane RS премина и през модернизация, като вече носи името RS Trophy. Това всъщност е същата онзи модификация, която постигна рекордното време на Нюргбургринг. И вече не е специален модел, а серийна кола, която може да има всеки.
Автомобилът се оборудва с познатия 2.0-литров четирицилиндров турбо-агрегат, който вече генерира 265 к.с. и 360 Нм.
Допълнителната мощност при новия модел се освобождава при натискането на бутон. При нормална работа, Renault Megane RS разполага с 250 к.с. и 340 Нм, като в този режим изразходва с 5% по-малко гориво.
Също в този режим Megane RS се превръща в комфортен хечбек, който въпреки мощността си от 250 к.с., реагира плавно, меко и рафинирано. Разликата между режима Спорт и стандартния е огромна. Само с натискането на бутон спортният автомобил се превръща в удобна кола за всеки ден, която се управлява приятно дори в градския трафик.
С освобождаването на пълната мощност от 265 к.с. обаче нещата се променят. Педалът на газта става много по-твърд и чувствителен, а електроните системи на колата дават по-голяма свобода на водача. В този режим Megane RS е способен да ускори от място до 100 км/час за 6.0 секунди и да развива максимални 254 км/час. Това е с 0.1 секунди и 4 км/час по-бързо от стария модел.