Megane R.S. е състезател на пистата и практичен на пътя Денислав Стоянов 23.06.2012 Предният аеродинамичен дефлектор е заимстван от болидите от Формула 1, а дневните светлини с LED технология вече са с по 6 диода. Тапицерията, воланът, топката на скоростния лост и самият лост се отличават с цветни шевове, които съответстват на акцентите на арматурното […]
Megane R.S. е състезател на пистата и практичен на пътя
Денислав Стоянов
23.06.2012
Предният аеродинамичен дефлектор е заимстван от болидите от Формула 1, а дневните светлини с LED технология вече са с по 6 диода.
Тапицерията, воланът, топката на скоростния лост и самият лост се отличават с цветни шевове, които съответстват на акцентите на арматурното табло.
Често ли си мечтаете ежедневният ви автомобил да има повече конски сили? В градското шофиране звукът от него е музика за ушите. А иска ли ви се да стартирате като пилот от Формула 1 при светването на зелената светлина на светофара и да оставите далеч зад себе си останалите? Ако се познахте в този образ, значи вие мечтаете за Renault Megane R.S. Моделът е разработен на базата на третото поколение на Renault Megane Coupe с две врати и е идеалният спортен автомобил за всеки ден. Благодарение на отличните си динамични качества Megane R.S. е най-добре продаващото се спортно купе в компактния сегмент. Автомобилът вече постигна 12 500 продажби от европейската си премиера през януари 2010 г., а освен това има продажби и в Русия, Аржентина, Чили, Австралия, Япония и ЮАР. През юни 2011 г. Megane R.S. постави нов рекорд от 8 минути и 8 секунди на пистата „Нюрбургринг” и така моделът стана най-бързият автомобил с предно предаване, появявал се на „Северната отсечка”. Спортният отдел Renault Sport демонстрира и потенциала на Megane R.S. като състезателен автомобил и създаде версия за клас N4, която е базирана на серийния модел и която спечели титлите в своя клас в рали шампионатите на Белгия и Германия.За да засилят спортното усещане зад волана и удоволствието от шофирането, инженерите от Renault Sport направиха редица подобрения в автомобила. Обновеният Megane R.S. се задвижва отново от 2-литров бензинов турбодвигател, но сега е с подобрена максимална мощност от 265 к.с.вместо досегашните 250 к.с. Освен допълнителните 15 к.с. мощност Megane R.S. е получил и с 20 Нм повече. При превключване на режим Sport водачът вече разполага с максимален въртящ момент 360 Нм, благодарение на което ускорението е още по-бързо. Спортното купе Megane R.S. може да се използва еднакво пълноценно както на състезателна писта, така и на нормален път. В същото време звукът, който издава автомобилът, е променен и сега той звучи по-агресивно във всички режими на работа на двигателя благодарение на промени в конструкцията на изпускателната система.Промени има както във външния вид на спортното купе, така и в интериора. Megane R.S. се предлага в два нови цвята – перленобял и жълто металик Sport. Автомобилът е оборудван и с 18-цолови джанти, като в пакета шаси Cup са включени 19-цолови такива. Качеството на изпълнение на салона е подобрено благодарение на новите предложения за обзавеждане на интериора. За да отговори на изискванията на ежедневното и в същото време и на по-спортното шофиране, Megane R.S. се предлага с два типа шасита. Sport осигурява идеален баланс между спортно поведение на пътя и удобство при ежедневно шофиране, а Cup е комбинирано с диференциал с повишено триене за по-добро сцепление.Това решение определено ще се хареса на всички, които обичат да се забавляват на писта. За максимално точно управление и стабилно поведение на пътя обновеният Megane R.S. е оборудван с предно окачване с независим шенкел. Това решение осигурява стабилна геометрия на предното окачване при максимално ускорение или при натоварване върху волана в завой с висока скорост. Задната торсионна греда с програмируема деформация е с нов затворен профил, което осигурява същата твърдост, но при по-ниско тегло на компонента. Обновеният Megane R.S. се предлага с изключително ефективни 4-канални спирачни апарати Brembo. Предните спирачни дискове са най-големите в този сегмент на пазара 340-милиметрови вентилирани. Отзад Megane R.S. е оборудван с 290-милиметрови дискове, с канали за версията Cup.Спортните заложби на Megane R.S. най-добре изпъкнаха на специалната отсечка от рали „Албена” в ръцете на рали пилота Тодор Славов, който демонстрира възможностите на автомобила. Първата пряка връзка с автомобилния спорт е светлинният индикатор, който указва най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителят на оборотите. Megane R.S. е оборудван със системата Dynamic Management, която позволява на водача да избира колко помощ да получава от електрониката в автомобила в различни ситуации на пътя или на пистата. Основният режим на системата On се активира при стартирането на двигателя, като се задействат ESP, ASR, тракшън контролът и спирачният асистент за критични ситуации. Системата се намесва в момента, в който усети, чеавтомобилът е на ръба да се хлъзне и да поднесе.Настройките на педала на газта осигуряват плавно ускорение, което прави режима идеален за ежедневна употреба. Режимът Sport се активира чрез кратко натискане на бутона ESP на арматурното табло, при което системите ESP и ASR остават активни, но се намесват в по-късен момент, като позволяват контролирано поднасяне на колата до определен момент. Настройките на реакция на педала на газта са променени за по-бърза реакция на двигателя. Режимът Off се активира с по-дълго натискане на бутона ESP и е предназначен за истинското забавление на пистата. При него ESP е напълно изключена, а настройките на педала на газта отново позволяват по-бърза реакция на двигателя. При избор на последните два режима, на дисплея на арматурното табло излиза надпис ESP Sport или ESP Off. Сервоусилвателят на волана с електрическо задвижване осигурява по-точно усещане за поведението на колата с прогресивно увеличаване на усилието за завъртане на волана в завоите.
.
.
.
.