Мария Генчева | окт 23, 2012 | Коментари 0 Пътниците в Европа, чийто полет е бил забавен над 3 часа, че имат право на обезщетение от 250 до 600 евро от авиокомпаниите. Това е окончателното решение на Европейския съд в Люксембург след жалба от няколко превозвачи. Досега пътниците по кратки и средни дестинации в рамките […]
Мария Генчева | окт 23, 2012 | Коментари 0
Пътниците в Европа, чийто полет е бил забавен над 3 часа, че имат право на обезщетение от 250 до 600 евро от авиокомпаниите. Това е окончателното решение на Европейския съд в Люксембург след жалба от няколко превозвачи.
Досега пътниците по кратки и средни дестинации в рамките на Европа или на борда на европейски авиокомпании имаха право на храна, напитки и телефонни разговори за сметка на превозвача, ако полетът им бъде забавен с повече от три часа. През 2009 г. обаче съдът в Люксембург постанови, че тези пътници би следвало да бъдат третирани като такива, чиито полети са били отменени, и да имат право на допълнително обезщетение между 250 и 600 евро, в зависимост от разстоянието. Само месеци по-късно обаче няколко авиокомпании, между които EasyJet и British Airways, оспорваха решението. Докато течеше обжалването, плащането на допълнителни компенсации бе замразено от въпросните компании. Сегашното постановление на съда в Люксембург обаче е окончателно и правилото оттук нататък ще важи за всички на територията на ЕС.
Изключения ще се правят само в случай, че полетите са отложени заради независещи от авиокомпанията обстоятелства.
Очаква се решението на съда да увеличи с десетки хиляди евро разходите на авиокомпаниите. Исковете за обезщетение от 2009 година насам, които досега са били замразени, също ще трябва да бъдат изплатени.
Публикувано в : Бизнес новини • Интересно