Вносът на ирански петрол в Европейския съюз бе окончателно забранен от 1 юли. Забраната важи и за застраховането на подобни доставки и въвеждането й бе предизвикателство към страните вносителки на иранския нефт, тъй като повечето от застрахователите в този бранш са базирани в Европа. Въпреки ембаргото, те намират начини да внасят гориво от персийската държава. […]
Вносът на ирански петрол в Европейския съюз бе окончателно забранен от 1 юли. Забраната важи и за застраховането на подобни доставки и въвеждането й бе предизвикателство към страните вносителки на иранския нефт, тъй като повечето от застрахователите в този бранш са базирани в Европа. Въпреки ембаргото, те намират начини да внасят гориво от персийската държава. Ройтерс анализира как четирите най-големи клиенти на Иран се справят с ограниченията.
КИТАЙ
През юли Китай обяви, че ще използва ресурсите на иранската държава за доставки на петрол до пристанищата си. Нефтът пристига с ирански кораби, като отговорността за успешната му доставка също е прехвърлена на персийската държава. По този начин не се налага осигуряване на застраховки от европейски компании.
За август е заявен внос от 16 милиона барела петрол.
Китай е най-големият търговски партньор на Иран и най-голям вносител на петрол. Страната не одобрява западните санкции и настоява, че Иран трябва да има право да разработва ядрена програма за мирни цели. Пекин отрича твърденията, че Иран разработва ядрено оръжие.
ИНДИЯ
Най-големият вносител на нефт в Индия, компанията Mangalore Refinery and Petrochemicals Ltd, е купила 600 000 барела петрол от Оман чрез търг през август и продължава да търси други доставчици, за да компенсира намалелия внос на ирански петрол. САЩ добавиха Индия в списъка с изключения от търговското ембарго с Иран, страната не е възобновила нацяло вноса от Техеран.
Индийското правителство разреши на държавните петролни рафинерии да купуват петрол от Иран, но само ако иранската държава урежда доставката и застраховането на товара. Някои държавни застрахователи като General Insurance Corp получиха разрешение да осигуряват застрахователно покритие до 50 милиона долара на корабни компании, които превозват ирански нефт.
ЯПОНИЯ
Япония е единствената страна, която предлага суверенни гаранции за корабите, транспортиращи ирански нефт. Правителството осигурява покритие до 7,6 милиарда долара, което се приближава до обичайната сума от 10 милиарда, която осигуряват европейските застрапователи.
През юли Япония е внесла 126 726 барела ирански петрол на ден, което е с 52,5 % по-малко от същия месец на миналата година и с 23,1 % по-малко от юни.
ЮЖНА КОРЕЯ
Република Корея действа подобно на Китай като изисква от Иран да доставя нефт със свои танкери и свои гаранции. По-рано страната беше обявила, че ще прекрати изцяло вноса на нефт от Техеран. От четири рафинерии на държавата, само една внася ирански петрол. Вносът в страната през юли е намалял с 42 % от миналата година.