Автомобили, които се шофират сами, вече се изпробват по американските и европейските улици. Очаква се продажбите им да започнат през 2019 година, а през 2025 г. употребата им да е масова. Това несъмнено ще доведе до сериозни промени в пазара и индустрията, за които се посочва в доклад на KPMG. – Производителите на автомобили и […]
Автомобили, които се шофират сами, вече се изпробват по американските и европейските улици. Очаква се продажбите им да започнат през 2019 година, а през 2025 г. употребата им да е масова. Това несъмнено ще доведе до сериозни промени в пазара и индустрията, за които се посочва в доклад на KPMG.
– Производителите на автомобили и камиони ще правят продуктите си по-леки, тъй като колите, които не катастрофират, няма нужда да са много подсилени. Ще бъдат премахнати и някои допълнителни приспособления за безопасност като въздушни възглавници. Това ще намали цените на автомобилите, ще ускори производството и ще намали разхода на гориво
– Автоматизираните коли ще се движат в по-стегнати колони, защото компютри ще контролират скоростта и дистанцията между тях. Това означава, че ще са нужни по-малки шосета и намаляване на разходите за строеж и поддръжка на пътищата
– Компютърното управление ще направи шофирането по-ефективно и по-бързо, което ще доведе до по-малко задръствания. Консумацията на гориво ще намалее, а компаниите, които се занимават с бързи доставки, ще поддържат по-малки складови наличности
– Колите без шофьори ще позволят премахването на светофарите на много места, което също ще намали разхода на енергия
– Компютърно управляваните автомобили ще променят и начина на застраховане на шофьорите, а е възможно и изцяло да отпадне необходимостта от застрховане
– В болниците ще влизат много по-малко жертви на катастрофи
– Колите, които не катастрофират, ще ударят бизнеса на автомонтьорите, които ще имат много по-малко работа.
– Производителите на стомана ще трябва да се приспособят към свят, в който има много по-малко търсене на техния продукт
– Държавата и местните власти ще трябва да приспособят бюджета си към по-малко глоби на пътя и е възможно да намалят броя на пътните полицаи. Правителствата ще трябва да запълнят липсващите приходи от глоби с нещо друго, например с такси за използване на инфраструктурата
– По-евтините коли без шофьори ще дадат възможности на още хора да ги притежават, като например по-младите поколения и дори слепите хора. Но се очаква и усилено споделяне на автомобили, което може да намали световните продажби
– Ако споделянето на автомобили се разпространи, колите ще могат да бъдат вземани при нужда и връщани след свършване на работата, което ще замести притежанието на собствен автомобил
– Споделянето на автомобили ще поддържа колите в постоянно движение и ще намали нуждите от места за паркиране
– Мрежата от автомобили без шофьори ще изисква нови системи за сигурност срещу хакери и ще увеличи тревогите на много потребители