Мария Генчева | окт 22, 2012 | Коментари 0 Застрахователната индустрия и продуктите й са най-сложните и неразбираемите за потребителите по света, показва проучване на компанията за маркетингови анализи Siegel+Gale. Изследването е направено в 6 страни на три континента и резултатите от всички региони са единодушни – най-прости са интернет търсачките, а най-сложни – застраховките. […]
Мария Генчева | окт 22, 2012 | Коментари 0
Застрахователната индустрия и продуктите й са най-сложните и неразбираемите за потребителите по света, показва проучване на компанията за маркетингови анализи Siegel+Gale. Изследването е направено в 6 страни на три континента и резултатите от всички региони са единодушни – най-прости са интернет търсачките, а най-сложни – застраховките.
Компанията прави класация на 25 основни индустрии според това как потребителите ги възприемат. Начело в нея, или най-простите и разбираеми от тях продукти, са интернет търсенето, електрониката и ресторантите. Търговията по интернет, медиите и продажбите на дребно също се възприемат за относително опростени. В същото време най-сложни са общото застраховане, здравното осигуряване, железопътната индустрия, автомобилите под наем и пощенските услуги. Проучването показва още, че клиентите са склонни да платят повече за определен продукт, ако той е по-опростен от останалите в класа си. Увеличението зависи от индустрията, като в общото застраховане и здравното осигуряване бонусът е между 5,5 % и 6,5 %.
Siegel+Gale класира и най-опростените според потребителите марки и компании. В списъка има общо 94 световни компании, като 4 от тях са застрахователни. От тях 3 са в последните 10 – Allianz, AXA и Bupa. Най-напред е ING, но и тя е на 80-то място. Най-лошо от застрахователите се представя Allianz. Според потребителите продуктовата гама, предлагана от компанията, е същинска „тарифна джунгла“. Това според експертите се дължи на лошата реклама и неразбираемият език, на който се поднася информацията. Подобно е мнението и за AXA. Сред последните 10 са още нискотарифните авиокомпании EasyJet и Ryanair и енергийната компания E.On. Изненадващо в черния списък намира място и една технологична марка – Google+. Новата социална мрежа, пусната от Google, изглежда се струва твърде сложна на потребителите.
В същото време Google се счита за най-опростената марка в света. Заедно с нея са McDonalds, Apple, Nokia, Pizza Hut, Yahoo, Carrefour и Aldi.
Публикувано в : Бизнес новини • Застраховане • Застрахователни новини • Интересно