Жените в „ПриятелКи мои“ – по-откачени от мъжете във филма


Жените в „ПриятелКи мои“ на Теди Москов са по-смели, „по-откачени“ от мъжете във филма на Марио Моничели „Приятели мои“, вдъхновил режисьора за спектакъла. Премиерата е днес в Малък градски театър „Зад канала“. „Сюжетът е доста преработен, но ситуацията е същата – жени бягат от задълженията си вкъщи, както мъжете във филма. Това е моя отдавнашна […]

Жените в „ПриятелКи мои“ на Теди Москов са по-смели, „по-откачени“ от мъжете във филма на Марио Моничели „Приятели мои“, вдъхновил режисьора за спектакъла.

Премиерата е днес в Малък градски театър „Зад канала“.

„Сюжетът е доста преработен, но ситуацията е същата – жени бягат от задълженията си вкъщи, както мъжете във филма. Това е моя отдавнашна идея – за представление с жени по филм с мъже, на принципа как неподходящото може да се окаже подходящо“, коментира Теди Москов.

Режисьорът, както обикновено, залага на гротеската и абсурда. За него спектакълът е връщане към традиционната драстична комедия, без особени дълбочини, която много обича. Той е автор на текста заедно със Симон Шварц. Художник е Свила Величкова, композитор – Антони Дончев.

Четирите актриси и четиримата актьори в представлението играят по няколко роли. Мая Новоселска е журналистка, която прекарва нощите в редакцията на вестника, за да не си е у дома, при педантичния си син счетоводител, лишен от всякакво чувство за хумор – в изпълнение на Никола Мутафов.

Светлана Янчева предпочита да е със счупен крак в болницата, отколкото с невръстните си ревливи деца и непохватния съпруг – Владимир Зомбори, който е още барман, полицай, разказвач и дори . . . млада съпружеска двойка – с „разполовен“ грим и костюм.

В триото приятелки от училище, които обичат „да се гъбаркат“ с другите, е и Христина Караиванова – като срамежлива жена, но с неособено добро реноме.

Една от „жертвите“ им е недочуващ пенсиониран пощальон, който от дете мечтае да попадне в мафията – в ролята е Васил Банов. Напористите дами „не прощават“ и на „разплакания полицай“ – Иван Петрушинов, който „се трепе“ от сутрин до вечер, но така и не успява да напише въжделения акт – за каквото и да било нарушение.

Към щурата женска компания се присъединява Албена Михова – професор травматолог, която, за да не бъде съкратена, „набира“ пациенти с различни „хватки“ – като скриване на табелата, че подът в бара е мокър. Актрисите се появяват също като архитектурно-строителен екип, който подготвя разрушаването на фонтана „Ди Треви“, за да бъде построена магистрала през площада с един от най-забележителните символи на Рим.


VESTI.bg

Отбелязано с:  

Коментирай