Снимка: АФП АВТОВАЗ произведе двумилионния автомобил LADA 4х4 18 март 2013 | 16:29 | Агенция „Фокус“ Начало / Русия Москва. АВТОВАЗ произведе двумилионния автомобил LADA 4х4 на 12 март 2013 година. Легендарният офроуд, по-известен като “Нива”, вече почти 36 години остава “икона” на Русия, съобщи електронното издание http://www.autodela.ru. Производството на LADA 4х4 (до 2004 година […]
АВТОВАЗ произведе двумилионния автомобил LADA 4х4
18 март 2013 | 16:29 | Агенция „Фокус“
Начало / Русия
Москва. АВТОВАЗ произведе двумилионния автомобил LADA 4х4 на 12 март 2013 година. Легендарният офроуд, по-известен като “Нива”, вече почти 36 години остава “икона” на Русия, съобщи електронното издание http://www.autodela.ru. Производството на LADA 4х4 (до 2004 година автомобилът се нарича “Нива”) е започнало на 5 април 1977 година. Този автомобил е изработен изцяло от специалисти на ВАЗ. “Успяхме да създадем уникална кола, която откри нова ера в историята на пълнопроходими автомобили. Окачването на офроуд трансмисията е осигурявало висок комфорт и безупречна проходимост при различни условия – такъв по онова време не е правен от никого в света. Една година след стартирането на производството на изложбата в Бърно (Чехословакия) автомобилът бе признат за най-добър в своята класа и е получил първия златен медал”, заявиха от АВТОВАЗ.
“Нива” или LADA 4х4, притежава някои уникални постижения. Руският офроуд автомобил е:
– първият транспорт на гуми, който е експлоатиран в Антарктида; 12 години е работил в рамките на експедицията на станция “Беллингсхаузен“ на Южния полюс, като изминава там повече от 40 хиляди километра.
– второ място в класа прототип ТЗ на маратонския пробег “Париж – Москва – Улан-Батор – Пекин” през 1995 година.
– модификация LADA 4х4 е първата кола в света, която на собствен ход се е качила на височина 5726 метра през 1999 година в Тибет.
LADA 4х4 е първият модел на АВТОВАЗ, от която започва външната сглобка на автомобила. Първите комплекти по сглобяване на офроуда са били изпратени в Гърция през 1985 година. След това LADA 4х4 се произвежда в Еквадор, Уругвай, Египет и Украйна. Сега външната сглобка на тези коли се осъществява в Казахстан в “АзияАвто”. Общо с пилотното производство на АВТОЗАЗ, и с предприятия за външно сглобяване, към този момент са произведени почти 2,2 милиона LADA 4х4.
АВТОВАЗ постоянно модернизира своя офроуд автомобил. Днес LADA 4х4 включва ABS, електронен педал на газта, усилено сцепление, модернизиране на скоростната кутия, хидравлика на волана и амортисьори с нови действащи характеристики. Вече са в наличност нови огледала, осветителна техника, тапицерия на салона, по-информативно табло. Предстоят още доработки, съобщават от компанията – плановете по модернизация са разписани до 2016 година включително.
LADA 4×4 – е един от малкото руски автомобили, стабилните продажби на когото не зависят от икономическата криза, сезонните спадове, смяна на модните тенденции или регионите на доставка. Любителските клубове на LADA 4×4 действат във всичките страни по света.
“LADA 4х4 е автомобил със стопроцентна проходимост навсякъде, както и е най-достъпен в своята класа. Такава кола е била и ще бъде необходима винаги. Затова АВТОВАЗ днес преработва концепцията на “новия” офроуд. Аз съм сигурен, че той ще е достойно продължение на легендата”, каза президентът на АВТОВАЗ Игор Камаров.
“Какво е това – да станеш първи в автомобилното производство? Това е, когато вече имаш много късмет и произвеждаш нещо, на което подражават останалите. В протокола на АВТОВАЗ има един такъв ред – LADA 4х4, с който ние сме изпреварили всички”, каза водещият инженер-конструктор, бивш водещ конструктор на проекта “Нива” Петър Прусов относно офроудното „бебе” на автозавода в Толиати.
© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция „Фокус“ е задължително!